dare to dream











D'Owner


Assalamualaikum pakcik , makcik , nenek dan atok sekalian . Terima Kasih kerana sudi melawat blog saya yang comel ni *kay perasan kejap* Dah melawat tu , pandai pandai lah buat macam rumah sendiri . Jangan bagi berhabuk dan sila buangkan perasaan malu untuk menekan button FOLLOW yang terserlah :)

I | Love | You


D'Status

I AM IN LOVE



D'Credits

Template by : Nida Inayah Maghfirani
Basecode: Husnaa
Tutorial: Chiq Ziera
Image: Cuse
Other:

Older Post | Newer Post
In FUTURE
Wednesday 14 May 2014 | Wednesday, May 14, 2014 | 0 Sweet Cupcake

Bismillahi Rahmani Rahim .

Assalamualaikum * lambai tangan . After a long long time, I had been not write up something in the blog. Alah, mentang mentang lah dah nak masuk Universiti ni kan kemain OMPUTEH lagi cakapnya. Lets we write in MALAY. Okay, nampak gambar apa dekat atas tu ? Kalau tak nampak , memang kau BUTO . I just can say that's WOULD be my SECOND HOME SWEET HOME. In shaa Allah, first of June ni aku masuk ke alam REALITI. Actually, I am not ready yet to be a "Siswi" . But until when, I have to stay here ( FIRTS HOME SWEET HOME ) right ? I must go out , study study study until DR. in front of my name. Do you understand what I had talk about ? No ? Okay, abaikan.

Semua lepasan SPM 2013 sudah mempunyai hala tuju memasing. Ada yang nak sambung dekat Matriks , ada yang nak masuk UNIKL , UIA , dan ada juga yang hanya menunggu PINANGAN ORANG. Bila dengar pinangan orang je mesti kau bayangkan PEREMPUAN kan ? Tidak pernah aku dengar sepanjang hayat aku, budak lelaki menunggu pinangan orang. C'mon , tak macho lah lelaki hanya duduk rumah. Lets have fun babe ! Apa pun, aku sentiasa mendoakan yang terbaik buat semua lepasan SPM 2013 terutama kawan kawan aku . Tak sangka, lepas 5 tahun kenal terpaksa berpisah *FYI, aku seorang diri sahaja yang mendapat tawaran ke UITM Puncak Alam dari Alfalah. Kfoing ah, tak ada teman. Perkara 5 tahun lalu akan berulang. PERPISAHAN . Tipu lah kalau aku kata " Aku suka perpisahan ini, aku tak sedih " . Tipu ! 

"Kau dah bersedia nak menempuhi alam realiti ni ?"

Aku memang tidak mempunyai jawapan yang munasabah. Klise ada lah. Kalau aku tak bersedia, sampai bila aku nak melepak dekat rumah kan? Sampai bila aku nak kena duduk menghadap jerebu dekat Kemaman ni kan ? Aku kena korbankan jiwa dan raga aku untuk keluar dari Kemaman ni. Bukan bermaksud aku melupakan tempat aku membesar. Aku mempunyai cita cita tersendiri. Maka, aku harus mengejar cita cita aku. Cita cita aku TIDAK KENAL jalan dekat Kemaman ni, so aku kena pergi cari lah. Kau faham tak ? Aku dah banyak simpang sangat ni. Memang aku ada masalah dengan HOMESICK ni. Tapi bila dah ada kawan , jalan balik rumah aku pun aku boleh lupa. Homesick seminggu cukup ah, aku dah besar. Kalau asyik homesick, sampai ke TUO aku tak kahwin. Lalalalalala .

Cakap pasal kahwin kan, aku berangkat masuk ke UiTM Puncak Alam pada 1 Jun. Pakcik aku kahwin pada 8 Jun. Memang aku tidak berkesempatan untuk meraikannya. Aku sepatutnya ditugaskan untuk menjaga GUEST BOOK . Takdir, aku hanya merancang kan. Masa pakcik aku kahwin nanti, ramai jugak sepupu aku tidak dapat JOIN. Sorang kena balik MRSM on that day, sorang FLY UKM. Aku bersyukur kerana bukan aku seorang sahaja ketinggalan *Gelak jahat. Aku KUCEWA jugak sebab tak dapat sama sama pakai baju sedondon. Penat aku dan sepupu pergi cari kain . Bayangkan , dari pagi sampai hampir pukul 2 petang duduk dekat kedai kain. Last last, aku tak dapat hadir. Takdir ! Takpelah, tak kisah pun *Lap air mata.

Kbai :*