dare to dream











D'Owner


Assalamualaikum pakcik , makcik , nenek dan atok sekalian . Terima Kasih kerana sudi melawat blog saya yang comel ni *kay perasan kejap* Dah melawat tu , pandai pandai lah buat macam rumah sendiri . Jangan bagi berhabuk dan sila buangkan perasaan malu untuk menekan button FOLLOW yang terserlah :)

I | Love | You


D'Status

I AM IN LOVE



D'Credits

Template by : Nida Inayah Maghfirani
Basecode: Husnaa
Tutorial: Chiq Ziera
Image: Cuse
Other:

Older Post | Newer Post
Membenarkan apa yang benar .
Thursday 18 October 2012 | Thursday, October 18, 2012 | 0 Sweet Cupcake
Assalamualaikum !

*Update dengan muka ceria . HAHA ! Act , aku belum tamat lagi EXAM tu . Tapi yelahh , release tension satu hariiiiiii . Ye ehh ? Tak tak tak , satu minggu . Lalala ~ Btw , banyak giloooooooo dugaan dan cabaran . Alahai , kehidupan :') Okay , PMR dulu . Dengar sini budak PMR . untungglahhh kannn dah BEBAS . *Kay macam tak pernah bebas . Lorhhh ! Sesungguhnya lepas exam tuuuu satu kelegaan doe . Hey you ! HAHA ! Tadi exam addmath , cane ? *diam Semalam exam KIM cane ? *Tidur HAHA ! Jangan tanya boleh tak ? Kau tunggu je MARKAH adorableeeee aku nanti . Aku tak kisah dapat apa pun , yanggg penting SEMUA TU ATAS USAHA aku . No tiru tiru , no tipu tipu . Kejujuran itu paling penting , dan ianya merupakan satu AMANAH buat kita kan ? So pegang kay kawan . Ini takkk , bila cikgu takda jaga exam JAWAPAN satu kelas majoriti sama . Sumpah aku cakap aku tak JEALOUS dengan kau yang experttttt gila dalam bab meniru ni tapi aku takut DOSA atas aku sebab aku tak mengadu dekat cikgu . That's mean I'm abetting with youuuu guys . Bi hancusss , takpe asalkan itu semua ayat aku . Lalala ~ Aku sayang kawan aku  tapi cara aku salahkannn ? Aku tahu . Tapi semua sedia maklum kan perangai orang MALAYSIA ni macam mana kannn . Orang yang menegakkan kebenaran tuu lahh mereka akann menentangggg . Hello ! Memang dah tak pandai nak bezakan mana yang baik dengan buruk . Allah kurniakan akal untuk fikir , tapi mereka buangg bagii ayam makan . Bangkitlahhhh . Lagi - lagi muslim . Guyssss , takkan nak tengok negara Islam dibom , dibakar , diseksa gituuu je . Takkan nak tengok ekonomi negara kita dipegang olehhhh kaum lain . Kalau korang taknak , korang kena berusaha lebihhh . Bukannya dapat straight A's atas kepandaian orang lain . Nanti bila korang semua BESAR dan ada KERJA , ituuu semua atas diri sendiri jugakk kan ? Atau korang bolehhhhh bawak orang yangg korang tiruu tuu ke mana mana sampai korang besar ? Hello ! Tolonggggg lahh ! Nak pandai punnn , jangan TIRU b***h . Korang tahu tak meniru ni perkara yanggg paling berdosa ? First korang tak amanah . Then tipu makbapak korang , yelahh diorang ingat korang dapat A tuuu atas usaha sendiri . Pakcik makcik , I pernah mengalaminya kayy . Sebab tuuu aku duduk menaip membebel sekarang . Betapa perit gila doeee . Maybe ada kengkawan aku yang dah sedia maklum cerita nimmmm .

Masa aku form 2 ,  aku budak sch agama . AGAMA . Faham tak AGAMA ? Perangai aku masa form TWO hancussss . Boleh dikatakan hampir masuk alam budak BERMASALAH . Tapi Alhamdulillah dapat dielak . Thanks Allah :') Aku tahu itu kuasa kau . Okayy , FORM 2 aku tak pernah exam ada A kecuali maths . Yang lain C D E . Nampakkk ? Untuk pengetahuan anda semua , aku tak pernah jawab exam atas usaha sendiri masa ni . TIRU ituuuu kita WAJIB lahh dalam hidup aku time exam . Aku kangg penolong kelas masa form 2 nii , susun meja OFCOURSE aaku yangg aturkan . Paling pentingg meja aku mesti sebelahh dengan orang orang pandai . Jahat kan ? Aku tahu . Tapi aku belum sedar semua tu adalah satu kesalahan . Aku pernah dapat Geo palingggg rendah . Haaa , tu sebab aku MENIRU lahhhh tuu . Tahu sebab apa ? Kawan akuu , kawan ehhh ? Boleh lahh , bila aku tanya dia bagi jawapan yang salahh . Ohsemmm . Thanks . Buat aku sedar . *Wipe tears . Bila teringat cerita ni air mata laju sikit . Yelahh , aku adalah anak derhaka masa ni . Sampai sekarang aku tak maklumkan kepada ibuayah aku :'( Nampak takk ? Bila kita fikir diri sendiri je tanpa menghiraukan keadaan sekelilinggg , tanpa kita sedari kita melukakan hati insan yangg telah banyak berjasa terhadap kita . Guyysss , tolong berhenti semua kerja keji tuu ? Fikir makayah koranggg je . Aku cakap sebab aku pernah merasainya . Sekarang aku berhenti kerja tu semua . Alhamdulillah , sejak aku sekolah JAYTHREE akuu usaha sendiri dan alhamdulillah juga Allah telahh memberi keberkatannya . Alhamdulillah tak terhingga . Nampak tak ? Berkorban sikit je wehhh , tapi dapat ganjaran yangg besar . Thanks Allah ! Sejak tuu jugaklahh , aku berhentiii meniru oranggg dan aku dapat result yang lebih gempakkkk dari meniru . Otak kita lebih pandai daripada orang lain . Ingat tuu ! Allahh bagi kepada setiap hambanya kelebihan . Kalau korang FAILED fizik , bio , kim and so on , takkan BM , BI , MODMATH , SEJARAH korang FAILED jugakkk kann ? Heyy , gunakan kelebihan kita sebaiknya dan perbaiki kekurangan kita . Nobody perfect ! Okay , kalau orang baca ni mesti dia kata aku ni bajet ustazah bajet baik bajet bla bla bla ..... Aku tak kisah , asalkan aku dahhh jalankan tanggungjawab aku dengan cara menasihati . Tak pernah terfikir aku nak merendahkan kawan kawan aku tapi mereka yang merendahkan diri mereka sendiri sehinggakan orang boleh pijak mereka .

Much love :') *Wipe tears .