dare to dream











D'Owner


Assalamualaikum pakcik , makcik , nenek dan atok sekalian . Terima Kasih kerana sudi melawat blog saya yang comel ni *kay perasan kejap* Dah melawat tu , pandai pandai lah buat macam rumah sendiri . Jangan bagi berhabuk dan sila buangkan perasaan malu untuk menekan button FOLLOW yang terserlah :)

I | Love | You


D'Status

I AM IN LOVE



D'Credits

Template by : Nida Inayah Maghfirani
Basecode: Husnaa
Tutorial: Chiq Ziera
Image: Cuse
Other:

Older Post | Newer Post
S A H A B A T
Friday 10 August 2012 | Friday, August 10, 2012 | 0 Sweet Cupcake


Assalamualaikum readers yang aku tak  sayang ;)

Hari ni dah 21 hari kita berpuasa kan ? Sekejap je masa berlalu . Tinggal beberapa hari lagi , ramadhan nak tinggal kan kita . So , kawan - kawan gunakan masa 8 hari terakhir ni dengan perkara yang berfaedah dan diredhai Allah kay ? Rugi tau kalau kita sia-siakan . Satu lagi , berusahalahh anda mencari malam lailatul qadar *Cewahh , suruh orang cari . Aku ni sedap duk tidur . Astaghfirullah !

Baru introduction kayy . Apa kaitan introduction dengan tajuk dekat atas tu ? Hayyak ! HAHA ! Saja je buat gempak . Semua orang mempunyai kawan kan ? Tak kira lahh rapat ke tak , diorang tetap dikenali sebagai sahabat anda ? Wehh , aku pun tak tahu asal aku rRAJINn sangat nak update pasal ni doe . HAHA ! Maybe sebab aku rasa SAHABAT adalah orang terpenting dalam hidup aku walaupun diaorang TAK PERNAH suka aku . Aku tak kisah semua tuu . HAHA !


Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan 
dan juga ketawa

Cuba korang semua teka tajuk lagu ni ? HAHA ! Ye ke sahabat ada time kita sedih dan gembira ? Bagi aku lahh kan , ye lahh tu . Sebab macam aku pungg , kalau aku GEMBIRA mesti dengan member aku dan kalau aku SEDIH pungg aku tetap dengan member aku . Walaupun berjauhan , aku tetap heboh kan kepada semua kawan aku yang aku ni GEMBIRA atau SEDIH . Itulah Husna Ahmad Nasser . Sorry ahh , aku memang tak suka simpan perasaan sesorang diri . Kalau boleh aku nak , satu dunia tahu masa tuu aku GEMBIRA atau SEDIH *Gedik gila minahh ni , macam lahh dia terkenal sangat . 

 Buat kawan kawan aku , aku SAYANG mu orang semua . Ni versi Terengganu . Buat kawan kawan kita , kita SAYANG korang ketat ketat . Ni baru versi KL kay . Seriously , aku rindu semua orang yang bergelar kawan kepada Husna . Ohhh , Ya Allah terima kasih kerana kurniakan aku sahabat yang memahami , selalu bersama aku ketika susah dan senang . Allah kurniakan kita sahabat sebab DIA tak nak kita sunyi kann ? So , kawan kawan tolong ucap Alhamdulillah kepadaNYA kerana telah kurniakan sahabat yang palingggggg tip TOP . Cuba korang bayangkan kalau korang takde kawan . Acano tuu ? Mesti korang kata TAKPE , FAMILY kan ada . Haishh , cuba korang fikir . Berbanding keluarga dengan kawan , siapa yang kita lebih selesa nak kongsi masalah ? Bagi aku mestilah kawan kan ? Sebab aku MALU nak kongsi dengan keluarga aku . Bukan diorang tidak memahami tapi dari segi USIA tuu . Ye lahh , kalau nak share dengan sepupu aku pungg semua nya TAK sekepala aku . Susah kot , sebab tuu aku lebih memilih KAWAN untuk share masalah / cerita hati dan GOSSIP . HAHA ! 

Kalau boleh kan  aku nak TARIK semua kawan kawan aku ke rumah aku *Hak alah , cakap macam rumah kau tu besar macam istana je kan ? Aku tak kisah lahh rumah tu besar ke kecil ke , tapi asalkan kawan kawan aku sentiasa berada dengan aku . Wait ! Actually , aku ada kawan tak ni ? HAHA ! Bongok punya soalan kan ? Saje je buat sSUPRISEe . Surprise , tengkorak kau . Wehh , aku rasa nak buat reunion KAWAN KAWAN HUSNA . Siapa yang pernah jadi kawan Husna dijemput hadir , cewahhh . 


Korang tak rasa ke HAPPY ada kawan ni ? Kalau tak rasa tu memang SAH lahh hati korang batu , ehh TAKKK besi . Nak lebur pungg , kena guna bom . HAHA ! Tapi kekadang , kawan kawan ni menyakitkan hati jugakk . Sehingga kan aku rasa nak patah riuk kann tulang dia . Haishh , doa bak ahh . Ingat , apa pun kekuranganya kita kena terima . Semua orang tak sempurna dekat dunia ni sayang . Kita sendiri pungg ada kekurangan . Taknak mengaku korang ada kekurangan ? Astaghfirullah ! Sedar diri sikit kayy pakcik makcik . Pandanglah mereka dari kelebihannya . InsyaAllah , kita akan sedar akan kepentingan mereka berada di sisi kita .

Aku rasa setakat ni je lah aku mampu menaip . Aku dah MALAS . HAHA ! Tadi bukan main semangat minohh ni .  Sebelum tuu , ingat kawan kawan hargailahh orang yang berada disisi awak sekarang *S A H A B A T kay bukan P A K W E . Sebab mungkin suatu hari nanti time tu kita amat memerlukan dia , dia dah tak ada . Jangan time tu baru korang nak menangis air mata darah nak cari mereka . Jangan time tu korang sanggup beli tiket ke RUSSIA , AUSTRALIA , UKRAINE , PLANET PLUTO atau PLANET JUPITER demi mencari mereka . Jangan time tu korang sanggup BUNUH DIRI untuk dia berada disisi kamu semua kembali . Kerana semua tuu , dah tak ada GUNA nya time tuu . So , hargailah mereka walaupun dia tak pernah memahami kita . Hargailah mereka selagi mereka sanggup bergelar sebagai KAWAN kepada kita kayy ? Jangan sia-siakan orang yang berada dikeliling kita termasuklah KELUARGA kita ;)